SYLWIA
ŻÓŁKIEWSKA

TAGI:

Projektantka aplikacji mobilnych, animatorka kultury i autorka licznych materiałów edukacyjnych dotyczących nowych technologii w kulturze i edukacji. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie (specjalizacja - Film Animowany) oraz m.in. Podyplomowe Studia Menadżerskie na Uniwersytecie Warszawskim. Interesuję się historią i historią sztuki, lubi zamieniać stare w nowe, a nowe tłumaczyć na język przyjazny odbiorcy. Jest wielką fanką MOOC-ów, nowych mediów, gier, aplikacji i wszelkich nowości, które ułatwiają dzielenie się, uczenie i tworzenie. Prowadzi blog i fanpage o wartościowych aplikacjach mobilnych w kulturze i edukacji. Więcej: www.aplikacjewkulturze.pl W Sieci Latających Animatorów Kultury od 2014

Doświadczenie zawodowe:

„W latach 2011-2016 zarządzała interdyscyplinarnym zespołem Fundacji Festina Lente, z którym zrealizowała kilkanaście gier i aplikacji mobilnych na platformy Android, iOS i Windows (m.in. na podstawie utworów F. i S, Themersonów, St. Grochowiaka, K.I. Gałczyńskiego).

W latach 2004-2015 pracowała jako grafik i motion designer, m.in dla: TVN, TLC, CD Project Red, L’oreal, Wella, Paprocki&Brzozowski, Sanofi, Syngenta.

Obecnie współpracuje z: Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacją Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Uniwersytetem Muzycznym im. F.Chopina, Fundacją Culture Shock.”

W ramach sieci prowadzi wykłady dotyczące wartościowych aplikacji mobilnych, warsztaty, podczas których pokazuje jak wykorzystać nowe technologie do ożywienia lokalnego archiwum, rozpowszechniania lokalnej tradycji lub zaangażowania lokalnej społeczności.
Wymyśla i tworzy scenariusze, materiały edukacyjne. Doradza instytucjom i organizacjom w tworzeniu aplikacji mobilnych.

W swojej pracy czerpie inspiracje ze wszystkich Pomysłów do zrobienia. Na co dzień używa scenariuszy, których jest autorką bądź współautorką: „Animacja poklatkowa” – z aplikacją Vine, „Co pamięta miasto” – z aplikacją Aurasma.

Za swój największy zawodowy sukces uważa współtworzenie projektu Tablety w Twojej Bibliotece, zrealizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Brała w nim udział jako koordynatorka grupy ekspertów, odpowiadających za dobór aplikacji oraz jako autorka scenariuszy i materiałów edukacyjnych na potrzeby kursu iTunesU.

Lubi prowadzić warsztaty w formule medialabu. Wykorzystuje metody design thinking i user-centered design oraz elementy zwinnych metodyk zarządzania projektami (Scrum). Stosuje powszechnie dostępny sprzęt (smartfony, tablety, komputery) oraz bezpłatne aplikacje i oprogramowanie. Dużo pracuje z ołówkiem i zwykłą kartką papieru i zachęca do tego innych.

Pracuje z:

dzieci, muzea, młodzież, seniorzy, animatorzy kultury, twórcy, biznes, biblioteki, instytucje kultury, domy kultury, galarie, organizacje pozarządowe

WYBIERZ INNEGO ANIMATORA

_MG_0227
_MG_0261
babel-edit2
subpage-4
MarcinKoziński
Magda Latuch
Sebastian Bednarek_
subpage-1
_MG_9988
KPacholak__MG_9923 (2)
KPacholak__MG_0027
KPacholak__MG_9948
kula
dorotka_960
_MG_0458
LAK/ Magda Kreis
LAK / Agnieszka Czerwinska
LAK/ Justyna Klein
LAK/ AGATA JALOSINSKA
_MG_0731
_MG_0243
_MG_0028
anna-plachecka
bartosz-mazur
katarzyna-sawko-kadr
marta-jasinska
_MG_0146
Agata Pietrzyk Sławińska
joanna_mikulska
dorota_piwowarska
_MG_0570
marzenia-michalek
marta-wojcicka

ORGANIZATOR:

ę