ALICJA
SZULC

każdy ma coś
ważnego do powiedzenia

TAGI:

Alicja Szulc (01.12.1982) - Animatorka, fotografka, pedagog. W swojej pracy łączy wszystkie trzy specjalności. Jest pasjonatką, kochającą przygody i nieoczywiste sytuacje, matką nastolatka i małej dziewczynki. Fotografuje, ale też uczy fotografować. Prowadzi warsztaty z fotografii, animacji poklatkowej, filmowe. Stara się łączyć media, dodając nowe technologie. Każdy temat może być opowiedziany za pomocą tych narzędzi, każda grupa wiekowa może się nimi posługiwać. Specjalizuje się w grupach międzypokoleniowych - najchętniej wielopokoleniowych, uwielbia pracę z małymi dziećmi, a jeszcze bardziej z rodzinami. Inspiruję rodziców do tego, jak fajnie i twórczo spędzić czas ze swoim dzieckiem.

Współautorka scenariusza ze zbioru “Pomysłów do zrobienia”:  Papierowy Film Animowany.

W Sieci Latających Animatorów Kultury od 2010 roku.

Doświadczenie zawodowe:

Od kilku lat prowadzi warsztaty fotograficzno – filmowe z dziećmi, młodzieżą, rodzinami, seniorami na terenie Warszawy, jak i całej Polski. Współpracuje z fundacjami, stowarzyszeniami, bibliotekami, instytucjami kultury, szkołami czy prywatnymi firmami ( min.: Narodowy instytut Audiowizualny, Fundacja im. Zofii Rydet, Fundacja Mederi, Kalimba). Pracowała w Technikum Fotograficznym w Warszawie jako nauczyciel przedmiotów zawodowych; w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, gdzie koordynowała program edukacyjny dla rodzin oraz najmłodszych,oraz  projekt „Opowieść o Żydach polskich. Lekcja na żywo w każdej szkole”.

W ramach Sieci prowadzi warsztaty, wspiera projekty (Seniorzy w akcji, Pracownie Orange). W swojej pracy wykorzystuje fotografie cyfrową, analogową: czarno – białą, otworkową; wykorzystuje video: krótkie formy filmowe, spoty, fotokasty; oraz animacje poklatkowe. Wykorzystuje nowe media : blogi, portale społecznościowe. Nowe technologie : qr kody, aurasma, aplikacje mobilne.

Pracuje z grupami wielopokoleniowymi, dostosowując program do zróżnicowanych możliwości. Ma spore doświadczenie w organizowaniu dużych warsztatów rodzinnych, wykorzystujących różne obszary sztuki. Dotyka również tematów tradycji, kultury, wielokulturowości, wykluczenia społecznego. Pracuje na tematach ważnych dla danej społeczności lokalnej. Lubi długi proces grupowy – projekt realizowany jest od początku do końca przez jego uczestników. Wykorzystuje metody aktywizujące, warsztaty czy wykład tak, aby uczestnicy byli aktywni, zawsze jest elastyczna w swoich działaniach – na bieżąco dostosowuje program do możliwości grupy. W swoich działaniach stara się dać szansę młodym ludziom powiedzenia o sobie, swoich problemach czy ważnych społecznie tematach.

Wsród działań, z których jest szczególnie dumna wymienia dwa do których jestem bardzo przywiązana. Pierwszy to multimedialne lekcje online „Opowieść o Żydach polskich. Lekcja na żywo w każdej szkole”. Były one streamingowane na żywo do wszystkich polskich szkół, transmitowane na żywo przez telewizję oraz polskie radio. “Realizacja tego projektu dala mi szansę bardzo dużo się nauczyć, przyjrzeć się z bliska obawom nauczycieli w wykorzystaniu nowych technologii, barierom technicznym. Pozwoliła również nauczyć się budowania całego procesu: od scenariusza, wyboru prowadzących, sposobu realizacji po promocję, budowania grupy odbiorców aż po certyfikaty uczestnictwa – ważności każdego z tych elementów.
https://www.youtube.com/watch?v=KOYl2en3j9o
https://www.youtube.com/watch?v=iSHCW4Gy2MI

Drugi projekt to Kalejdoskop realizowany przez Fundację Mederi. W ramach tego projektu zrealizowała z młodzieżą z MOS KĄT krótki film o mowie nienawiści. Praca nad filmem była długim procesem, bardzo intensywną wspólną pracą. Uczestnicy sami opracowywali scenariusz filmu, w oparciu o swoje doświadczenia. W swojej pracy chciałaby pokazywać, iż film i fotografia mogą być medium, pozwalającym mówić o ważnych sprawach – w tym projekcie właśnie to się udało. https://vimeo.com/162675618

Najważniejsze w pracy z ludźmi jest dla niej wzajemna nauka. “Bycie Latającym pozwala mi spotykać się z nowymi ludźmi, poznawać nowe miejsca, zdobywać nowe umiejętności i wiedzę. Każda z tych sytuacji motywuje mnie do rozwoju i nauki. Każdy człowiek jest inny, wnosi w moje życie nowe spojrzenie, pokazuje mi kawałek swojego świata. “ Robi to, bo chce dzielić się z ludźmi swoją pasją, uczyć ich patrzenia na świat trochę szerzej, z ciekawością. Chce inspirować ludzi do poszukiwania swojej pasji, do rozwijania się. Ważne jest dla niej również wzbogacanie procesu edukacji o nowe media, oraz inspirowanie rodziców, opiekunów do twórczej, opartej na najprostszych metodach pracy z dziećmi.

Pracuje z:

dzieci, muzea, młodzież, seniorzy, pary międzypokoleniowe, animatorzy kultury, twórcy, biznes, biblioteki, instytucje kultury, domy kultury, organizacje pozarządowe;

WYBIERZ INNEGO ANIMATORA

_MG_0227
_MG_0261
babel-edit2
subpage-4
MarcinKoziński
Magda Latuch
Sebastian Bednarek_
subpage-1
_MG_0396
_MG_9988
KPacholak__MG_9923 (2)
KPacholak__MG_0027
KPacholak__MG_9948
kula
dorotka_960
_MG_0458
LAK/ Magda Kreis
LAK / Agnieszka Czerwinska
LAK/ Justyna Klein
LAK/ AGATA JALOSINSKA
_MG_0731
_MG_0243
_MG_0028
anna-plachecka
bartosz-mazur
katarzyna-sawko-kadr
marta-jasinska
_MG_0146
Agata Pietrzyk Sławińska
joanna_mikulska
dorota_piwowarska
_MG_0570
marzenia-michalek

ORGANIZATOR:

ę